Tänään katson peiliin ja
näihin kasvoihin,
joihin niin monta kertaa ennenkin
katseeni olen luonut.

Illan hämärässä,.
Aamun kajossa.
Useammankin runoni sanoissa,
suoraan tai epäsuorasti viitannut,

Olen nähnyt silmien
sammuvan ja loistavan.
Kyyneleet,
jotka poskilleni ovat valuneet.

Silmät,
jotka kilpaa auringon kassa
ovat hymyilleet,

Joskus näin ne täynnä toivoa
siitä miten kaikki on
hyväksi muuttuvaa.
Mutta niin monen monituista kertaa
näiden menneiden
vuosien kuluessa,
kun sisimpäni itki,
sydämeni huusi tuskaa.

Opetin silmäni valehtelemaan
kanssakulkijoille,
miten hyvin kaikki on.
Suljin sisimpäni kaikkein
rakkaimmiltani.
Elin yksin tuskaani,
joka minut hukutti alleen.

Olen elänyt itsesyytöksissä,
ottanut syyt niskoilleni
niistäkin päivistä,
jolloin raiskasit elämääni
sanoillasi.
Olen laastaroinut sisintäni
niistä viilloista,
joita rakkauden varjolla
minuun viilsit.

Parsinut ruhjeita,
joita sormesi minuun
mustelmiksi silittelivät.

Opin ymmärtämään,
ettei tarvitse pelätä.
Kaukainen muisto ne päivät,
jolloin nostit minut olkapäistä
vasten seinää.
Sanat.
Tapan sinut,
oli vain tapasi rakastaa.

Ja miten monasti mietin kuolemaa,
Kun maailma,
jossa elin pala palalta ympäriltäni tuhoutui.
Miten helppoa olisi ollut vain nukkua pois.
Tänään kiitän siitä,
miten heikko lopulta olin,
Jaksoin vain heiveröisesti
päivästä päivään elää.

Tänään peilistä kohtaan samat silmät,
jotka menneisyydestä ovat palanneet,
Kuolleista heränneet,

Ja nämä menneet vuodet,
jolloin elämääni kasasin,
pieninä palasina uudelleen rakensin.
Sumun sekaiset päivät.
Ne kaikki voi tänään kasvoiltani löytää.

Mutta,
olen vihdoin vapaa.
Vapaa siitä taakasta,
jonka kahleiksi nilkkoihini rakensit,
Syykseni mieleeni iskostit.

Minun on lupa jälleen elää.
Syyllinen en ollutkaan minä,

Tänään sydämeni sykkii jäästä sulaneena.
Enkä enää aio olla elämättä täysillä
yhtään hetkeä,
jona sydämeni sykkeen kiihkeänä
voin rinnassani tuntea.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kaiku

ILO

UUSI